Fri leverans
FRI LEVERANS:
– Fri transport vid order över 5000 kr
– Transport till hela Sverige!
– Leverans sker ej till öar, norra Sverige, fraktkostnad tillkommer.
– Vissa produkter är för stora så som soffserier för att skickas, en förfrågan görs alltid
till kund om man önskar betala en del av frakten för möjlig transport.
– En expeditionsavgift tas ut och är anpassad efter
orderns storlek . Avgiften är till för att täcka
omkostnader som frakthandlingar, kvitton, emballering
och packning av produkterna till kund.
Expeditionsavgiften anses som förbrukad då ordern är
levererad. Rabattkoder påverkar ej
expeditionsavgiften.
Leverans med Schenker ,Bussgods, DHL, DSV:
– Vid Direktbetalning med leverans av externa fraktbolag måste betalningen göras till
bank-giro eller swish innan varan skickas med spårnummer till kund.
– Information om tillvägagångssätt kommer alltid via e-post om betalning krävs i
förskott.
– När varorna skickas kommer du som kund få ett Kolli-ID / Spårnummer så du kan
följa varorna från respektive företags hemsida.
– Varorna lämnas utanför hos er vid gata/grind eller port, önskas bärhjälp av externa
fraktbolag betalas det direkt till dem.
– Vid leverans görs normalt ett försök att köra ut godset. Finns ingen på plats levereras
godset till närmaste postcenter/bussgodsterminal där man själv sedan får hämta
varorna.
– Varorna ligger normalt 3 dagar från ankomst till utlämningsställe för att sedan gå i
retur.
– Har man fått leverans av externt fraktbolag så som Schenker ,Bussgods, DSV och
DHL och man ej hämtar ut varorna eller tar emot leveransen kommer man som kund
debiteras 2495 kr inkl. moms för utebliven leverans.
Leverans med MAX Möbler transporter.
– Varorna levereras med MAX Möbler egen transport.
– Vid leverans skickas sms för tid och dag minst 24 timmar innan transport – bekräfta
alltid tillbaka så transport vet att ni kan ta emot varorna.
– Om någon annan tar emot leveransen bekräftas detta via mejl – personen som tar
emot skall kunna legitimera sig.
– Varorna transporteras till er antigen dagtid måndag till söndag mellan 06:00 – 18:00.
– Leveranstiden går ej att styra – fri transport baseras på att som kund kan man ta
emot varorna vid angiven tid.
– Kvällstransport i Norrköping är möjligt och kostar 390 kr extra. Tiderna är mellan
17:00 – 22:00.
– Leverans sker med MAX Möbler egen transport till närmaste port, grind eller
garageuppfart.
– Önskas bärhjälp med MAX Möbler egen transport går det bra och kostar:
– 1500 kr för tunga varor så som garderober och soffor.
– 900 kr för kontinentalsängar
– övriga varor 390 kr, bärhjälp av fler än 1 produkt kostar 800 kr.
– Bärhjälp innebär 1 person (chauffören) hjälper dig – med dig att bära upp & in dit du
vill ha möblerna
– Har man bekräftat leverans som kommer ske men ej kan den bestämd dagen, inte
svarar via telefon eller inte är på plats för att ta emot varorna vid leveranstillfället
kommer man som kund debiteras 890 kr inkl. moms för utebliven leverans.
– Vid leverans görs normalt ett försök att köra ut godset. Finns ingen på plats då en
avtalad tid finns levereras godset till MAX Möbler lager för avhämtning. Ny
utkörning kan beställas för 390 kr inkl. moms
Leveranstid:
– Varor som finns på lager för snabbare leverans finner ni under fliken: ”Snabb
leverans”Dessa varor skickas inom 2-10 arbetsdagar.
– Normal leveranstid är ca 2-6 veckor – så fort varorna är redo för leverans skickar vi
dem.
– Leveranserna går ej att spåra för att se exakt när de kommer, men när de finns redo
hör transport av sig med mer information angående leverans.
– Vid leverans skickas sms för tid och dag minst 24 timmar innan transport – bekräfta
alltid tillbaka så transport vet att ni kan ta emot varorna.
– Vid frågor angående ordern är du alltid välkommen att kontakta vår kundtjänst
via info@maxmobler.se eller telefon: 072-0061157
– Valt betalsätt påverkar ej ordens leveranstid.
– tiden som angivs för leverans kan avvika från den angivna då transporten ej råder
över trafikolyckor, mekaniska fel på transportfordon och förseningar i trafiken / på
trafiksträckor – bekräfta alltid tillbaka så transport vet att ni kan ta emot varorna, även
om de kan blir senare än avsatt tid, anser man att man ej kan ta emot erbjuds
självklart en ny transport inom 1 – 2 veckor, ingen ersättning vid försening då
chauffören ej kan styra över väder och vind / olyckor eller omständigheter runt
transporten i sig.
Storhelger, röda dagar och semestertider:
– Storhelger (jul, nyår, midsommar etc.) röda dagar och semestrar (juni – augusti) gör
att leveranstider blir längre.
– Beställningar gjorda i Januari har leveranstid på 5-10 veckor på grund av jul &
nyårsledigheter.
Bra att veta vid leverans:
– MAX Möbler levererar enbart inom Sverige.
– Om man som kund kommer vara bortrest under möjliga leveransveckor, var god
kontakta oss via telefon / mail för att underlätta transport.
– Om man som kund byter eller tappat sitt angivna telefonnummer / E-mail som är
angivet vid beställning är det viktigt att meddela oss via info@maxmobler.se för att
underlätta transporten.
– Kan jag hämta min beställning ? – Det går att hämta ut varorna från butiken i
Sollentuna – Kuskvägen 2 utanför Stockholm – kontakta kundtjänst minst 1 dag
innan så varan förbereds för er.
– Obs se hemsidan för aktuella öppettider samma dag som ni skall komma och hämta
ut.
– Alla produkter levereras helt omonterade eller delvis monterade.
– Monteringen ska utföras av kunnig person då felmontering kan leda till att
möbeln går sönder eller skadar någon.
– Det finns många typer av väggmaterial därför medföljer ej fästanordning eller
skruvar för montering på just din vägg.
– Kontakta din lokala fackhandel för att se vad just din vägg kräver.